Isnin, 12 Mei 2008

Lagi komen "Ombak Senja"

Alhamdulillah nampaknya masih ada yang sudi memberi maklum balas mengenai Ombak Senja. Kali ini aku menerima sepucuk (?) mel elektronik daripada saudari Afifah Fiey. Terima kasih kepada saudari Afifah yang sudi memberikan pandangan.

OS satu cerita yang menarik isi kandungannya, penuh dengan etika dan memberi ruang untuk membaca pemikiran manusia. Penulis berjaya menggambarkan kesedihan zirul masa kematian hairi..saya sangat tersentuh.huhu.dan yang bestnya banyak unsur suspend..apapun, untuk novel pertama, pasti ada sedikit kelemahan yang perlu diperbaiki, saya perasan terdapat kesalahan dalam struktur ayat dan ejaan...

Kawan saya pun dah baca, katanya not bad..untuk seorang saintis dan ahli pemikir..., boleh dipertingkatkan lagi..dan saya tahu, proses menghasilkan sebuah novel bukan satu proses yang mudah, dan memerlukan idea yang betul2 berbeza daripada orang lain..tahniah

But, overall, this novel is full of message yang boleh bagi satu tamparan kepada mereka yang mempunyai perspektif seperti emak zirul..hehe..

0 maklum balas: