Selasa, 20 November 2007

Kembali

Pertama sekali jutaan maaf dipinta buat semua. Ada pun aku menyepi sekian lama kerana keadaan kesihatan diri yang tidak mengizinkan untuk aku melakukan aktiviti di blog. Bagi yang kerap singgah di sini sekalipun tidak ada catatan baru, aku ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian kalian untuk menjengah teratak buruk ini.

Walau bagaimanapun, alhamdulillah, keadaan kesihatan diri ini telah pun beransur pulih. Insya-Allah aktiviti blog ini akan dapat diteruskan.

Alhamdulillah, ada hikmah di sebalik semua yang berlaku. Setidak-tidaknya aku berjaya menyiapkan novel kedua iaitu "Transgenesis." Insya-Allah jika semuanya berjalan baik, "Transgenesis" akan menemui pembaca selewat-lewatnya pada pertengahan 2008. Dan jika "Transgenesis" mendapat sambutan pembaca, kisah ini akan dijadikan satu siri. [Untuk makluman, tajuk penuh "Transgenesis" adalah "Transgenesis: Bisikan Rimba"].

Aku juga telah memulakan penulisan untuk antologi novel pendek (nopen). Aku sedang menulis tiga nopen yang bertajuk "Menagih Janji Langit Malam," "Mencari Nessie" dan "Koloni 1974." Mengikut perancangan, nopen-nopen ini akan digabungkan dengan tiga lagi nopen karya Izza Aripin. Jika semuanya berjalan lancar, insya-Allah aku akan dapat menyiapkan semua nopen ini menjelang akhir bulan ini.

Selesai sahaja projek nopen ini, aku akan duduk bersama adik Fikri untuk menyiapkan projek memoirnya yang bertajuk "Echoes of My Heart." Kami berharap akan dapat melancarkan memoir ini menjelang ulang tahun ketiga adik Fikri mendapat jantung mekanikal pada pertengahan tahun hadapan, insya-Allah.

Aku punya beberapa lagi projek penulisan yang menanti. Di antaranya adalah sekuel kepada Ombak Senja dan sebuah novel yang berlatarbelakangkan suasana kemerdekaan.

Walau apa sekalipun, aku berdoa agar aku diberikan kesihatan dan kekuatan untuk menyiapkan semua projek penulisan ini. Amin!

2 maklum balas:

TINTARONA Publications Sdn Bhd berkata...

Saya doakan semoga sdra sihat walafiat.. dan meneruskan perjuangan dalam penulisan

Serunai Faqir aka SF berkata...

cargas! cargas! jangan tak tulis ...