Isnin, 16 Jun 2008

Penantian yang belum bernoktah

Kulit akhir novel dengan petikan
"Dia ingin menuntut bela ke atas penciptanya"

Laman web PTS menyenaraikan Transgenesis: Bisikan Rimba sebagai novel yang sudah terbit semenjak 1 Jun 2008 lagi. Cuma aku diberitahu oleh editor, saudara Mat Jan, yang novel itu sedikit lewat. Pun begitu, pada minggu lepas, editor telah memaklumkan bahawa novel tersebut sudah masuk ke stor PTS di Batu Caves. Jadi, aku pun pergilah ke kedai buku yang sering ku kunjungi di Wangsa Maju, tetapi sayang sekali tidak kelihatan Transgenesis: Bisikan Rimba.

Kebetulan, beberapa hari kemudian, aku berada di sekitar kawasan Batu Caves. Maka tergeraklah naluriku untuk singgah di stor PTS. Dan betapa leganya rasa hati ini apabila menatap dan memegang Transgenesis: Bisikan Rimba untuk pertama kalinya. Hanya kalimah tahmid, alhamdulillah, sahaja yang mampu aku tuturkan.

Walau bagaimanapun, aku diberitahu oleh sahabat-sahabat yang setia menanti bahawa kelibat Transgenesis: Bisikan Rimba masih belum kelihatan di kedai-kedai buku. Apabila aku memeriksa laman-laman web kedai-kedai buku pun tidak ada maklumat yang novel ini sudah memasuki pasaran secara rasmi. Jadi, aku pun menelefon saudara Mat Jan sebentar tadi, dan beliau berjanji akan mendapatkan maklumat sebenar dari pihak pemasaran.

Nampaknya, sahabat-sahabat terpaksalah menanti sedikit lagi. Mungkin penantian ini belum bernoktah dan penantian ini mungkin menyeksakan, tetapi aku yakin penantian ini besar hikmahnya, insya-Allah.

Diharap bersabar.

2 maklum balas:

Unknown berkata...

Sabar... sabar... good things happen to those who wait.

Dr. Shaikh Mohd Saifuddeen berkata...

Hehe OD. Sabar, sabar :)