Jumaat, 29 September 2006

Cadangan novel baru

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, Utusan Publications and Distributors bersetuju untuk menerbitkan novel "Stigma." Insya-Allah aku akan terus berkarya. Buat masa ini aku sedang bermain-main dengan plot untuk 3 novel.

Pertama, adalah kesinambungan kepada "Stigma." Ini memang telah dirancang lama kerana aku sengaja meninggalkan beberapa plot tergantung di dalam kisah "Stigma" ini. Cuma aku belum pasti sama ada untuk menggunakan tajuk "Stigma 2" atau tajuk lain. "Stigma 2" pada pandanganku terlalu klise. Secara peribadi, aku agak suka tajuk "Dogma" kerana ada perkaitan dengan kisah kesinambungan yang bakal dipena nanti.

Cadangan novel kedua adalah kombinasi genre fiksyen sains. Aku berkira-kira mahu menggunakan tajuk "Transgenesis."

Cadangan novel ketiga juga adalah daripada genre fiksyen sains. Buat masa ini, tajuk yang aku gunakan bagi novel ini adalah "Koloni 1974."

Sahabatku Izza Aripin telah berulang kali mencadangkan agar aku menyertai pertandingan Hadiah Sastera Utusan. Mungkin, kalau ada kesempatan, aku akan siapkan sama ada "Transgenesis" atau "Koloni 1974" untuk pertandingan tersebut. Tarikh akhirnya 31 Disember 2006. Aku tak pasti sama ada aku mampu menyiapkan sebuah novel dalam tempoh itu.

0 maklum balas: